Dokumentär om Båstad Kammarmusikfestival

Under 2022 års festival, när vi firade 30-årsjubileum, var ett filmteam på plats. Detta resulterade i en vacker dokumentär som under 2023 visades på SVT. Numera kan den ses på Musik i Syd Channel!

KONSERTSÄSONGEN FORSÄTTER!

Det blir hela fyra söndagskonserter till, innan det är dags att sjösätta Båstad Kammarmusikfestival 2024. Nästa gång möter vi KammarFysikEnsemblen, som hämningslöst kombinerar kammarmusik med naturvetenskap, humaniora och teknik. När? Söndagen den 14 april. Hjärtligt välkommen!

Ny konstnärlig ledare

messiaen quartet copenhagen

Messiaen Quartet Copenhagen har knutits till Båstad Kammarmusikfestival för en treårsperiod. För första gången på 31 år har ansvaret för festivalens konstnärliga ledning anförtrotts fler än en person - fyra, alltså!

Podcasten Båstad Kammarmusik

Journalisten Barbro Hedvall har under åren spelat in 30 intervjuer med instrumentalister, tonsättare, dirigenter, festivalbesökare m.m. Klicka på länken nedan för att se hela listan eller på något av porträtten ovan (där du ser de senaste tio avsnitten).

Medlemsavgift för 2024

Blir du medlem i Båstads Kammarmusikförening får du rabatterat inträde till våra söndagskonserter. Dessutom välkomnas du till en härlig gemenskap, och vill du vara aktiv medlem kan du bidra på valfritt sätt med dina förmågor, t.ex. på den årliga kammarmusikfestivalen. Välkommen på årsmötet för 2024, som äger rum söndagen den 24 mars kl. 11:00 i Birgit Nilsson-salen på Ravinen!

En god vän till kammarmusikföreningen

Alltsedan invigningen av Ravinen Kulturhus 2021 är det här som vi anordnar våra söndagsprogram, såväl som en stor andel av kammarmusikfestivalens konserter. Ravinen håller öppet året runt och rymmer tre utställningssalar, auditorium för 230 personer, pedagogisk verksamhet, designbutik, café och bistro. Extra gärna slår vi förstås ett slag för deras musikaliska verksamhet, och vi uppmuntrar dig att kika i kalendariet.

Följ oss i sociala medier